Home O škole

789 63   Ruda nad Moravou

Telefon: 583 236 330

Fax: 583 236 115

Mail:      Tato emailová adresa je chráněna před spamboty, abyste ji viděli, povolte JavaScript

IČ: 00852015

Charakteristika školy

Základní škola v Rudě nad Moravou je úplnou základní školou. Je spádovou školou pro děti, které se učí na 2. stupni ZŠ. Spádový region je historicky daný od počátků školství v Rudě nad Moravou. Cílem školy je pracovat tak, aby rodiče, kteří z různých důvodů nemají možnost volby školy, byli přesvědčeni, že i tak bude o jejich dítě ve škole dobře postaráno, že si "vybrali" správně. Školní klub nabízí sportovní, technické a výtvarné vyžití.

Slavnostní rozloučení s devátými ročníky PDF Tisk Email
Pátek, 28 Červen 2019 11:35

Tak a bylo to tu. 28. června se v celé škole rozdávalo vysvědčení. Pro někoho to bylo jen obyčejné vysvědčení - jedno z mnoha. Pro někoho vysvědčení, které jim v budoucnu pomůže dostat se na střední školu. Ale pro nás deváťáky to bylo naše úplně poslední vysvědčení na základní škole.

Nebyli jsme jediní, kdo to pojal slavnostně. Díky paní ředitelce jsme se mohli se školou oficiálně rozloučit na obci. Spolu s našimi třídními učiteli jsme se dostavili na již zmíněnou obec, kde na nás čekal pan starosta s paní ředitelkou. Na některé čekali i jejich rodiče s hrdými pohledy. Jakmile jsme se usadili, paní ředitelka pronesla svůj povzbudivý proslov, při kterém několika z nás ukáplo pár slz. Následovala hymna České republiky a předání našich vysvědčení. Samozřejmě bylo to naše poslední vysvědčení, takže spolu s vysvědčením jsme obdrželi také pamětní listinu a od pana starosty malou keramickou sovičku - znak moudrosti. Při tomto všem jsme se loučili s učiteli, kteří byli přítomni. Emoce byly v plném proudu a my si začali uvědomovat, že první etapa našeho života končí. A jak řekla paní ředitelka - už nejsme děti, začínají se z nás stávat dospělí.

A tímto za celé deváté ročníky děkuji škole, že nám umožnila strávit naše dětství v jejím krásném prostředí, že nám umožnila získat nádherné vzpomínky a mnoho přátel. A i když se to dnes pokládá spíše za samozřejmost, děkujeme i za vše, co nás škola naučila.

Fotogalerie

Aktualizováno Pátek, 28 Červen 2019 11:44

Čtvrteční koupání PDF Tisk Email
Pátek, 28 Červen 2019 11:33

Vzhledem k blížícímu se konci školního roku každý chápe, že učení už je na vedlejší koleji. Proto se paní ředitelka rozhodla překvapit žáky školy. Protože přesně ve čtvrtek 27. června jsme se díky ní mohli osvěžit na místním koupališti. Sešla se zde celá škola. Děti většinou už oblečené v plavkách začaly okamžitě roztahovat deky a ručníky, aby si mohly posedat nebo opalovat. Jiné děti zase hned popadly nafukovací hračky a utíkaly do bazénu. Některé třídy si dokonce udělaly piknik a třeba si objednaly i pizzu. Také jste mohli zahlédnout děti se zmrzlinou či ledovou tříští v ruce. Dokonce žáci donesli i kytaru a přemluvili pana učitele Poláka, aby si mohli zazpívat. Samozřejmě bylo důležité, aby se dodržoval pitný režim a aby se děti mazaly opalovacím krémem. Vše bylo ovšem dodrženo a nám tak nic nebránilo v tom, abychom si užili krásný slunečný den s vodou.

Školní výlet 8.A PDF Tisk Email
Čtvrtek, 27 Červen 2019 07:10

Letos se naše paní třídní rozhodla, že nás zničí v horách. Měli jsme naplánovanou turistickou trasu dlouhou 15 kilometrů. V osm hodin ráno jsme vyrazili vlakem do Ramzové, odkud jsme se vydali směrem na Paprsek. Po pár metrech mírného kopce byla takměř polovina třídy zcela vyčerpaná, a tak jsme museli dělat krátké pauzy na pití a odpočinek.

Vidina dobrého oběda nás hnala dopředu, a tak jsme na ten Paprsek přeci jen došli. Každý okamžitě využil bezplatného wifi připojení a objednali jsme si jídlo.  Zanedlouho se na sociálních sítích začaly  objevovat fotky našich obědů. Po zhruba hodinové pauze a nabrání nových sil jsme vyrazili na chatu, ve které jsme měli být ubytovaní. Po necelých třech hodinách chůze v nebezpečném horském terénu byli všichni opět vyčerpaní a zralí možná tak na to uhynout někde v divočině. Nakonec jsme ale vynaložili poslední síly a na chatu přece jen došli. Počas cesty každý mluvil pouze o tom, že jakmile přijde na chatu, okamžitě usne.

Když jsme ale spatřili krásný velký bazén, voleybalové hřiště a pinpongové stoly, rázem nás ospalost přešla a všichni se tak rozdováděli, že nevěděli, kam dřív skočit. Většina z nás se nahrnula do bazénu, který nám po celém dni na slunci přišel vhod. Poté byl čas večeře a následné opékání špekáčků.  Večer jsme si zahráli židličkovanou a následovala stezka odvahy, kterou jsme naštěstí všichni ve zdraví přežili. Už ráno si nás adoptoval jeden toulavý pes, který s námi šel celou cestu. V noci vyl na měsíc a strašil nás při plnění úkolů ze stezky odvahy.

Ráno si každý oddechl, že nemusíme běhat ranní rozcvičku, kterou nám paní učitelka tak moc slibovala. Nasnídali jsme se, pobalili si věci a vyrazili do Starého Města, odkud jsme jeli vlakem domů.

Skumalová, Kašparová, 8. A

Aktualizováno Pátek, 28 Červen 2019 11:41

Raftem na Moravě s 9. A PDF Tisk Email
Úterý, 25 Červen 2019 18:35

Pondělní slunečné ráno 24. 6. 19 jsme se připraveni sešli na místním nádraží. Všichni deváťáci s nabalenými batohy byli natěšeni na přicházející zážitek. S doprovodem učitelů jsme se vlakem dopravili do Postřelmova. Přesně tam na nás čekali vřelí a ochotní instruktoři. Po rychlém občerstvení následovala krátká instruktáž o zacházení a chování na vodě. Rozdali jsme si vesty a už jsme nesli rafty na vodu.

Začátek naší cesty byl nejistý, ale postupně jsme získávali jistotu a začali si pořádně užívat. Hodina plavby utekla a my si zasloužili přestávku. Rafty jsme vytáhli na břeh a zašli do nedalekého obchodu. Odpočatí jsme mohli pokračovat v cestě. Zkušenější jsme nejen pádlovali, ale už i závodili a navzájem na sebe cákali vodou. Užívali jsme si poslední výlet natolik, že druhá část cesty byla snad ještě kratší než ta první. Takže už jen zbývalo vrátit vybavení a vytáhnout rafty.

Pořádně jsme se rozloučili s instruktory a s vodáckým pozdravem odcházeli na vlak. Dojeli jsme zpět do Postřelmova a krátkou cestou došli do našeho tábořiště. Následovala pro některé z nás opravdu těžká úloha - postavit stany. Díky vzájemné spolupráci jsme ale postavili všechny stany a za odměnu jsme se mohli osvěžit v Moravě. Po krátké pauze jsme se rozhodli zahrát si pár her. Naše nadšení stouplo,  když se k nám přidala i paní učitelka Raková. Krásný slunečný den plný zážitků jsme zakončili táborákem. Opékali jsme špekáčky a v doprovodu kytary a zpěvu jsme si užívali chvíle se svou třídou. Pozdě večer jsme se rozhodli spát. Ne všichni však ve svém stanu- byli tu i odvážlivci, kteří spali tzv. pod širákem.

Ráno po probuzení všech našich spolužáků jsme si pobalili věci i stany. Zasloužená snídaně v podobě domácí buchty od paní učitelky byla opravdu vynikající. Vydali jsme se na prohlídku hrobky v Postřelmově, kde se k nám přidali i páťáci z místní školy. Prohlídka byla zajímavá a poučující díky paní učitelce a panu průvodci z Postřelmova. Následoval oběd a poté se unavení deváťáci vydali na nádraží a mohli jet domů. Myslím, že za všechny zúčastněné mohu říci, že náš poslední výlet byl opravdu dokonalý.

Aktualizováno Středa, 26 Červen 2019 14:05

Výlet 7. A a 7. B do Brna PDF Tisk Email
Čtvrtek, 20 Červen 2019 09:34

Dne 18. 6. 2019 jsme vyrazili na výlet do Brna. Vyjeli jsme už v 5:00 ráno s malým zpožděním, protože jeden žák přišel pozdě a paní učitelka ho chtěla uškrtit. Unavení z ranního vstávání a otravných spolužáků jsme po 3 hodinách konečně dorazili k brněnskému přístavišti, odkud jsme vypluli lodí směrem k hradu Veveří.

Na hradě na nás čekal program. Mohli jsme si třeba natisknout na látku vzor, namalovat sádrový odlitek, zkusit si práci kováře nebo i cirkusové triky.

Poté nás čekala prohlídka hradu s „velmi příjemnou“ paní. Poslechli jsme si přednášku o historii hradu, nábytku a obrazech.

Vrátili jsme se zpátky na nádvoří, kde pro nás bylo připraveno divadelní představení zvané ,,Cirkus“.

V dobré náladě jsme opustili hrad, nasedli znovu na loď a vypravili se tramvají do brněnské zoo.

Užívali jsme si 3 hodinový rozchod se zvířaty.  Žákům se hodně líbili syslíci nebo kůň převalský.

Vyčerpaní z celodenního chození jsme usedli do autobusu a vyrazili domů. Cestou jsme bohužel museli minout Mc´ Donald a KFC. Domů jsme dorazili kolem osmé hodiny večer. Výlet se všem moc líbil.

(Eliška Matýsová a Klára Krumpová - 7. A)